Skip to content Skip to footer

Organisational Activities

Our Organizational Activities

Activities of “Noboprobhaat” (2018 to 2020)

“Noboprobhaat” was established in June 2018. From 2018 to 2020 more than forty workshops were organized in many places of the country including Rangpur, Bogra, Dhaka, Narsingdi, Gazipur, Jamalpur, Barisal. The workshops were attended by a minimum of 30 people and a maximum of 70 people. We only collect and store pictures of those who have given permission. Information on many workshops for safety was not disclosed here. Since there is no economic source for renting venues, workshops have been organized in various campuses and parks. Nevertheless, “Noboprobhaat” has continued its activities. We hope to overcome all adversities and move forward.

 ২০১৮ সালের জুন মাসে নবপ্রভাত প্রতিষ্ঠা হয় । ২০১৮  থেকে ২০২০ সাল পর্যন্ত রংপুর, বগুড়া, ঢাকা, নরসিংদী, গাজিপুর, জামালপুর, বরিশালসহ দেশের অনেক জায়গায় চল্লিশটিরও বেশি কর্মশালার আয়োজন করা হয় । এই কর্মশালাগুলোতে উপস্থিত ছিল সর্বনিম্ন ৩০ জন এবং সর্বোচ্চ ৭০ জন । যারা অনুমতি দিয়েছে আমরা শুধু মাত্র তাদের ছবি সংগ্রহ ও সংরক্ষণ করেছি । নিরাপত্তার কারনে অনেক কর্মশালার তথ্য এখানে প্রকাশ করা হয় নি । ভ্যেনু ভাড়া করার কোন অর্থনৈতিক ব্যবস্থা না থাকার কারণে বিভিন্ন ক্যাম্পাস, উদ্যান ও পার্কে কর্মশালার আয়োজন করা হয়েছে । তবুও “নবপ্রভাত” তার সক্রিয়তা বজায় রেখেছে । আমরা আশা করি সব প্রতিকূলতা মোকাবেলা করে সামনে এগিয়ে যাব ।

 

World AIDS Day 2019

“Noboprobhaat” celebrates World AIDS Day in 2019. It was held in the Suhrawardy Uddan of Dhaka. Sixty people participated in this event. Organizing this event was supported by ACT UP LONDON. This was the first publicly held World AIDS Day celebration in LGBTQI + people’s favor in Bangladesh. We hope to be able to host this event across the country in the future.

নবপ্রভাত ২০১৯ সালে বিশ্ব এইডস দিবস পালন করে । এটি ঢাকার সোহরাওয়ার্দী উদ্যানে অনুষ্ঠিত হয়। এই ইভেন্টে ষাটজন  জন ব্যক্তি অংশগ্রহণ করেন । এই ইভেন্ট আয়োজনে সহযোগিতা করেন ACT UP LONDON । বাংলাদেশে LGBTQI+ জনগণের পক্ষ্য থেকে এটাই ছিল প্রথম প্রকাশ্যে বিশ্ব এইডস দিবস পালন অনুষ্ঠান । আমরা আশা করি আগামীতে সারা দেশে এই অনুষ্ঠানের আয়োজন করতে পারব ।

We also seek to standardize Pride for the ommonwealth of other states by holding a state-wide Annual PrideFest Celebrations.